Monday, May 2, 2011

ASSIGNMENT ENTOMOLOGY

OH, pengalaman paleng menarek sem 4 yg baru aku abeskan semalam adalah buat assignment subjek entomology,,..iaitu pasal serangga...
Aku PAir ngan Ali Beb,..ntok classification of insects..,,
first,,,nie pasal : ORDER: COLEOPTERA (exoskeleton)

kumbang2 nie almost kami tangkap kat hutan UUM,,...dan tepi2 jalan UITM pn ade,,.hehe

then:LEPIDOPTERA
URMM,,..dekat batch aku,,.laki,..kami la dapat kupu2 malam paleng besar,,.dan paleng membanggekan,,..kupu2 besar tu,,.aku yg tangkap kat tepi jalan UUM,,..hhee

THEN; ISOPTERA
URRHH,,..ckop berbangge jugak,,..sebab kami dapat Queen anai2 dalam order nie,,..wOWWWW!!! n nak bangge siket je lg,,.sbb queen tu aku yg dapat,,.waaahh,,.haha,,.
AliBEb bongkar busut 2 terawal,,.tapi x jumpe pn!!! hahaaa,... then aku p bongkar busut ke 3,,..
wahh!!!!!!!!!!!!!!BESAR gler queen yang kami dapat!!! like!!
penat gak la gali sampai ke bawah busut tu ntok cari queen,,.tapi sian pulak sbb anai2 kat situ da x dak queen,,..
hope ade queen baru timbul,,.ngeee,,..
Queen tu dimasokkan kat botol berisi Alkohol,,..
next: HOMOPTERA + HEMIPTERA
,,...ORTHOPTERAODONATA
DIPTERAHYMENOPTERA
SIAP pun 8 order yg kami kene satel kan sblom final exam,,..pas tu ade silap plak 2,,.. terambek ulat laen,..engat queen anai2,,.hehe,,.tp stil order COLEOPTERA,,. tp malas la letak,,.takot lecturer muntah tngok ulat tu,,...menggelikan,,.hahaa,,.then,,..kami terbunuh die pas 2 buang tong sampah,,..tgok kat ulat sebelah tu,yg kami silap tangkap,...buruk betoi,,..aku pn x lalu nak pegang,,...



Finally,,..carrymark pun keluar,,..Tgok markah exam test 1-3 sgale,,.tgok markah insect class,,.. dapat 7/10... urmm,,..rasenye kalo ekot penat,,.patot dapat perfect ten,,..tp disebabkan lalat2 kami patah2 sayap,..kpale putos,,..dan insect box kami x hias,,..just reuse lame,,..dapat je la 7 ,,.jadi laa,,.. tp memang grup aku paleng tinggi pn 7 je markahnye ntok insect class nie,,.hahaa,,..
tp grup2 dAri lecturer laen ade dapat perfect ten,,..Syukur je laa,,..


No comments: